Λογοθεραπεία παιδιών και εφήβων

Home / Θεραπεία / Λογοθεραπεία / Λογοθεραπεία παιδιών και εφήβων

Ανάδραση Τμήμα Λογοθεραπείας Παιδιών και Εφήβων

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη η οποία έχει ως αντικείμενο τις διαταραχές λόγου, φωνής, ομιλίας, επικοινωνίας καθώς επίσης και τις διαταραχές μάσησης – κατάποσης σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες (συγγενείς ή επίκτητες), οποιαδήποτε και αν είναι η αιτία των διαταραχών αυτών: είτε νευρολογική, είτε εξελικτική, είτε λειτουργική.

Η επιστήμη της λογοθεραπείας έχει ως στόχο την ανάπτυξη τόσο της λεκτικής όσο και της εξωλεκτικής επικοινωνίας σε περιπτώσεις ατόμων με διαταραχές λόγου και ομιλίας, την καθαρότητα της ομιλίας και της φωνής σε περιπτώσεις ατόμων με διαταραχές φώνησης, την εύρυθμη ομιλία σε παιδιά και εφήβους με τραυλισμό καθώς επίσης και την παραγωγή ομιλίας από άτομα με προβλήματα ακοής (βαρηκοΐα, κώφωση).

 

Η αξία της έγκαιρης διάγνωσης

Η έγκαιρη αποκατάσταση των δυσκολιών μάθησης παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική, κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του παιδιού, καθώς μια απλή δυσκολία μπορεί να γίνει σοβαρότερη στην περίπτωση όπου δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Οι επιπτώσεις, συνήθως, είναι πολύπλευρες, γλωσσικές, μαθησιακές, κοινωνικές ή και συναισθηματικές.

Έχει διαπιστωθεί ότι η καλή λεκτική επικοινωνία με τους άλλους είναι απαραίτητη για την ομαλή συναισθηματική και κοινωνική εξέλιξη του ατόμου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας λογοθεραπευτικής αξιολόγησης μπορούμε να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας των παιδιών και των εφήβων ενώ παράλληλα μπορούμε να εντοπίσουμε πιθανή επιβράδυνση ή απόκλιση από τα αναπτυξιακά στάδια της ομιλίας και κατόπιν να προτείνουμε τα κατάλληλα προγράμματα γλωσσικής αποκατάστασης.

Στάδια Φυσιολογικής Ανάπτυξης Λόγου και Ομιλίας απο 3 έως 6 ετών.

3-4 ετών

  • Τα παιδιά σε αυτό το στάδιο δυσκολεύονται στην έκφραση, και βρισκόμαστε στην περίοδο του φυσιολογικού τραυλισμού, αφού το παιδί στην προσπάθειά του να πεί πολλά πράγματα, τραυλίζει.
  • Σε αυτή την ηλικία το παιδί περνάει έντονες συγκινήσεις, αφού τον εντυπωσιάζουν πολλά πράγματα.
  • Οι γονείς δέν πρέπει να καταπιέζουν το παιδί, αλλά ούτε και να το διορθώνουν.

 

4-5 ετών

  • Η άρθρωσή του βελτιώνεται συνεχώς, όπως και η δομή των προτάσεων.
  • Το λεξιλόγιό του εμπλουτίζεται με νέες λέξεις και έννοιες.
  • Αρχίζει να επικοινωνεί με άλλα παιδιά, και τα ενδιαφέροντα του γύρω απο την ομιλία αρχίζουν να διευρύνονται.

 

6 ετών

  • Έχει αναπτυχθεί η βασική ομιλία του παιδιού
  • Δεν υπάρχουν συντακτικά και γραμματικά λάθη.
  • Η άρθρωση είναι σωστή.
  • Το παιδί είναι έτοιμο όχι μόνο για προφορική επικοινωνία αλλά και γραπτή.
  • Το παιδί επιβάλλεται να παίζει.