Λίστα Λογοθεραπευτικού Ελέγχου Παιδιών 0 έως 3 ετών

Παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικά τι πρέπει να περιμένουμε από τα παιδιά μας να κάνουν από 0-3 ετών.

Αν έχετε κάποια ανησυχία για την ανάπτυξη του παιδιού σας, παρακαλώ μιλήστε με τον παιδίατρο σας ή καλέστε μας.

3 ΜΗΝΩΝ

  • Γυρνούν το κεφάλι τους προς τους ήχους και τα φώτα
  • Κινούν και τα δύο μάτια τους στην ίδια κατεύθυνση, την ίδια στιγμή
  • Αναγνωρίζουν το μπιμπερό ή το στήθος
  • Ανταποκρίνονται στην φωνή της μητέρας τους
  • Βαβίζουν
  • Φέρνουν τα χέρια τους κοντά
  • Κινούν έντονα τα χέρια και τα πόδια τους
  • Ανασηκώνουν το κεφάλι τους όταν είναι ξαπλωμένα με την κοιλίτσα τους
  • Σωπαίνουν ως αντίδραση σε ήχους και κυρίως σε ανθρώπινη ομιλία
  • Χαμογελούν

6 ΜΗΝΩΝ

  • Ακολουθούν με το βλέμμα τους κινούμενα αντικείμενα
  • Γυρνούν το κεφάλι τους προς πηγή ήχου
  • Προσεγγίζουν αντικείμενα και προσπαθούν να τα πιάσουν
  • Αλλάζουν τα παιχνίδια από το ένα χέρι στο άλλο
  • Παίζουν με τα δάχτυλα των ποδιών τους
  • Βοηθούν στο κράτημα του μπιμπερού κατά τη διάρκεια του ταϊσματος
  • Αναγνωρίζουν γνωστά πρόσωπα
  • Μιμούνται ήχους ομιλίας
  • Κυλιούνται
  • Αντιδρούν στην ανθρώπινη ομιλία και προσπαθούν να επικοινωνήσουν

12 ΜΗΝΩΝ

  • Μένουν σε καθιστή θέση
  • Σηκώνονται σε όρθια θέση
  • Στέκονται όρθια χωρίς βοήθεια
  • Μπουσουλούν
  • Μιμούνται τους ενήλικες κρατώντας ένα κύπελλο ή ένα τηλέφωνο
  • Μπορούν να παίξουν το «κου-κου τσα»
  • Κάνουν γεια
  • Βάζουν αντικείμενα μέσα σε ένα δοχείο
  • Λένε τουλάχιστον μια λέξη
  • Παράγουν ήχους όπως μα-μα μπα-μπα

18 ΜΗΝΩΝ

  • Τους αρέσει να σπρώχνουν και να σηκώνουν αντικείμενα
  • Λένε τουλάχιστον 6 λέξεις
  • Ακολουθούν απλές εντολές όπως «φέρε τη μπάλα»
  • Μπορούν να βγάλουν τα παπούτσια τους, τις κάλτσες και τα γάντια τους
  • Μπορούν να δείξουν μια εικόνα σε ένα βιβλίο αφού αναφέρετε την ονομασία της
  • Μπορούν να φάνε μόνα τους
  • Κάνουν γραμμές σε ένα χαρτί αν τους δώσετε χρώματα
  • Περπατούν χωρίς βοήθεια
  • Περπατούν προς τα πίσω
  • Δείχνουν, κάνουν ήχους ή προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν λέξεις για να ζητήσουν πράγματα
  • Λένε «όχι», κουνάνε τα χέρια τους ή σπρώχνουν αντικείμενα που δεν θέλουν

2 ΕΤΩΝ

  • Παράγουν προτάσεις 2-3 λέξεων
  • Εκφέρουν τουλάχιστον 50 λέξεις
  • Γνωρίζουν οικείες εικόνες
  • Χτυπούν με το πόδι τους τη μπάλα
  • Μπορούν να χρησιμοποιήσουν κουτάλι
  • Απαιτούν την προσοχή μας
  • Γυρνούν 2-3 σελίδες μαζί
  • Τους αρέσει να μιμούνται τους γονείς τους.
  • Αναγνωρίζουν το κεφάλι, τα χέρια, τα αυτιά και τη μύτη μέσα από μία ζωγραφιά
  • Χτίζουν πύργους με τουβλάκια
  • Δείχνουν συμπάθεια

3 ΕΤΩΝ

  • Πετούν τη μπάλα πάνω από το κεφάλι
  • Μπορούν να κάνουν ποδήλατο
  • Βάζουν τα παπούτσια τους
  • Ανοίγουν την πόρτα
  • Γυρνούν τη σελίδα μια-μια τη φορά
  • Επαναλαμβάνει παιδικά τραγουδάκια
  • Παίζει με τα άλλα παιδιά για λίγα λεπτά
  • Δημιουργεί προτάσεις 4-5 λέξεων
  • Ονομάζει τουλάχιστον ένα χρώμα σωστά.
  • Μπορεί να παράγει με μεγάλη ευκολία τους περισσότερους ήχους της μητρικής του γλώσσας
  • Η ομιλία του πρέπει να είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό κατανοητή από τους συνομήλικους και ενήλικες

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να εκτελέσει κάτι από τα παραπάνω, είναι καλύτερο να μιλήσετε με κάποιον ειδικό αντί να αμφιβάλλετε καθημερινά.

Η ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ